top of page
Search

שערים לעולמות הרוח בחיי האישה



במהלך חיי האישה יש דלתות אותן אנו יכולות לפתוח, דלתות המחברות אותנו אל הרוח בחיינו- אל המקומות המעודנים יותר, אליהם אין לרובנו גישה ביום יום.

לרוח אפשר להתחבר בכל רגע ובכל שלב כמובן, ובכל זאת אני רוצה לדבר עם השערים שאליהם יש לנו גישה קלה יחסית. נקודות בחיינו שבהן הגישה אל הרוח קלה יותר. וברגע שיש לנו את המודעות הזו אנחנו יכולות לבחור להשתמש בשערים האלו.

זה קצת כמו לתפוס גלים בים. אנחנו יכולות לשבת על גלשן ולנסות כל רגע לתפוס גל אבל אם נחכה לרגע הנכון המדויק, יהיה לנו סיכוי רב יותר להצליח לגלוש על הגל.


אז מהם השערים האלו?


שער גיל ההתבגרות

ישנן נערות שבסביבות שנת הווסת הראשונה שלהן חוות באופן ספונטני חוויה רוחנית, התעלות. לרוב הן לא מבינות מה קורה להן ולא משתפות אפילו בחווייה הזו אלא ממשיכות הלאה.

אני זוכרת אותי, נערה בת 15, לא הרבה אחרי הווסת הראשונה שלי, חוויתי חווייה רוחנית ספונטנית ופתאומית.

ישבתי על החלון בחדר שלי, בלילה, ופתאום הפכתי להיות הכל. הייתי כל העולם. כל האנשים. הים. האדמה. העצים. הכל. חוויתי מן תחושת התרחבות, תחושת אהבה כל כך מהממת בעוצמתה, שכמעט נפלתי מהחלון.

לא הבנתי את החווייה הזו. לא שתפתי אף אחד בחווייה הזו. לא חושבת שהיו לי אז כלים להסביר מה חוויתי.


כיום אני יודעת שזו תופעה שקורית לא מעט אצל נערות בשנת הווסת הראשונה.

אני אישית חושבת שזה קשור להורמונים (כתבתי מאמר על כך "הורמוני גיל המעבר כשער לרוח"). אני חשה שלהורמונים יש תפקיד משמעותי כ"זרזי רוח".


אם אנו יודעות שהבנות או האחיות הקטנות שלנו עלולות לחוות חווייה כזו, אנו יכולות להיות לידן, לתמוך בהן, לעזור להן לעבד את החוויה הזו ולהתחבר אליה.


שער הווסת

שער נוסף המלווה אותנו כ 35 שנה מחיינו זהו זמן הווסת.

בזמן הווסת הצעיף המפריד ביננו לבין עולמות הרוח נעשה דקיק ביותר.

בזמן הווסת (כן, אני קוראת לווסת בשמה ולא במילה "מחזור" שבעצם מתייחסת לכל המחזור החודשי והפכה למילה מכובסת ל"ווסת"- מילה שזכתה לקונוטציות מאוד שליליות אך ורק בגלל התרבות בה אנו חיות) יש לנו הזדמנות, בכל ווסת ווסת, להתחבר אל הרוח. להתחבר אל החלקים הלא נגישים לנו ביום יום.

איך זכינו! איזו מתנה זו, בכל חודש בחודשו, לקבל גישה אל הרוחי, אל המסתורי, אל הנשגב.

כמה כואב שהתרבות הפכה את הווסת לדבר טמא ודוחה ובכך ניתקה אותנו מהחיבור אל מקור הכוח שלנו! וכך החלישה ומחלישה אותנו.

אם תאפשרי לעצמך בימי הדם שלך לקחת לעצמך כמה שעות של התכנסות. להתנתק מטלפונים, רשתות חברתיות, מסכים בכלל. להסכים לקחת עבור עצמך זמן. לשבת במרחב פרטי ומקודש משלך(אפשר לייצר כזה בקלות בעזרת נר, קטורת, מוזיקה מקודשת). לנשום. לחלום. לנוח. ליצור. להיות כמו בתוך רחם גדולה. להקשיב. ולכתוב. לכתוב כל מה שעולה. אם תתרגלי את זה שוב ושוב תגלי את השער. את השער אל לחכמה הגבוהה שאת מחוברת אליה.


שער הלידה

לידה= ליד ה'.

העברית זו השפה החכמה ביותר. המילים מגלות לנו משמעויות עמוקות ונסתרות. המילה לידה מכוונת אותנו אל האמת- לידה זהו זמן בו האישה נמצאת הכי קרוב לאלוהים.

בזמן הלידה, במידה ולאישה יש את התנאים להתכנס פנימה, היא יכולה לחוות רגעים של קדושה שאין דומה לה.

כמובן שבחדר לידה רגיל, עם אורות ניאון, מכשירים שמחוברים לגוף ומצפצפים, צוות שנכנס ויוצא- מאוד קשה למצא את המקום הזה.

השער הזה אל האלוהים הוא כל כך נגיש, עוצמתי, נשגב. זו זכות גדולה לחוות זאת.


שער גיל המעבר

לקראת גיל המעבר אנחנו חוות התרחבות רוחנית גדולה.

אצל אחת זה יכול להיות מורגש בסביבות גיל 40, אצל אחרת בגיל 50, אבל רוב הנשים, במידה והן מחוברות ברמה כלשהי אל עצמן, יחושו מעין התרחבות. חיבור חדש אל עצמן. הרבה פעמים זה יביא אתו שינוי עמוק מאוד בחיים. זה יביא תנועה חדשה שתשפיע, כמו אדוות, על כל סביבתה של האישה.

על מסע גיל המעבר כתבתי רבות (שוב מזמינה אותך לקרא את המאמר שלי "הורמוני גיל המעבר כשער לרוח" ).

המסדרון הזה של גיל המעבר מוביל אותנו אל לידה עצמית חדשה. לידה אל האישה היודעת. זו שיש לה נסיון חיים עשיר, זו שמחוברת לעצמה ולאינטואיציה שלה, האשה החכמה.

לחיבור אל הרוח יש פוטנציאל גדול מאוד להתקיים בשלב הזה בחייה של האישה.

כדי להיות מחוברת על האישה להסכים לעבור את התהליך העמוק של מוות ולידה. להסכים לצעוד בעיניים פקוחות במעבר הזה, שלעתים הוא צר וכואב, ממש כמו תעלת לידה.


שער סוף החיים

המוות הוא תהליך מאוד דומה לתהליך של לידה. שער המוות מסיר את הצעיף ביננו לבין עולמות הרוח ומאפשר לעבור את השלב הזה מתוך חיבור עמוק לחיים ומתוך חיבור עמוק אל הרוח. חיבור עמוק אל הידיעה שמוות הוא לידה אל עולמות אחרים ולא סוף.



זאת זכות גדולה עבורי ללוות נשים בכל שלבי החיים- נערות מתבגרות הפוסעות אל עולם הנשיות, נשים במהלך חייהן הרוצות ללמוד להעמיק אל הרוח דרך שער הווסת שלהן, נשים לקראת או בגיל המעבר הפוסעות במסדרות הלידה מחדש של עצמן.


***עריכה***הסדנאות כבר התקיימו. למידע על הסדנאות הבאות הירשמי לניוזלטר שלי בתחתית העמוד.*** "נולדת לאשה החכמה שאת"

בשבוע הקרוב, ב 08.11 , אגיע לעמק חפר להעביר סדנה בת כשלוש שעות לנשים לקראת או בגיל המעבר. יש עוד כמה מקומות. כל הפרטים כאן.

בקרוב יפתח מחזור חדש של "הלבנה והמחזוריות הנשית"

סדנה בת 4 מפגשים בה אני מלמדת את העבודה הרוחית עם זמן הווסת ועם כל שלבי המחזוריות הנשית.

כל הפרטים כאן. מוזמנות להרשם כדי לקבל עוד פרטים.


בקרוב יפתח מחזור נוסף של "מזחל לפרפר- שלב הקוקון- סדנת פרה מנופאוזה" סדנה בה אלמד איך להתמודד עם השינוים בגוף ובנפש בגילאי 40-50 ולהשתמש בהם כשער לגדילה.

כל הפרטים כאן. מוזמנות להרשם כדי לקבל עוד פרטים.


אם עדיין לא נרשמת לניוזלטר החודשי שלי ואת רוצה לקבל מידע על סדנאות וטקסים שאני מעבירה וטקסטים שלי על נשיות, רוחניות ועוד, את מוזמנת להרשם בתחתית העמוד הזה.


חיבוק,

גליה






bottom of page