top of page
Search

זמן, מחזוריות ונשיות


תמונה מפינטרסט. לצערי לא איתרתי את שם היוצרת

לפני המצאת הזמן (כן, זוהי המצאה אנושית. חשבתם על זה פעם?) היתה המחזוריות.

בשמיים היה תלוי כדור כסוף אשר תנועתו בישרה על פעימת החודש והשנה- 28 סיבובים של הלבנה סביב כדור הארץ, 13 פעמים לבנה מלאה בין קיץ לקיץ.

האינדיאנים השתמשו בשריון הצב כדי לסמן את 2 המחזורים הללו- 28 ריבועים קטנים במעטפת השריון סימלו את הימים בין לבנה מלאה לבאה אחריה ו 13 ריבועים גדולים במרכז השריון סימלו את החודשים בין קיץ לקיץ.

בשמיים גם היה תלוי כדור זהוב, בוהק ומסנוור אשר תנועתו בישרה על פעימת היום.

היו עוד סימנים. העצים הנושרים כל סתיו, שמלת הדשא המכסה את האדמה לאחר עונת הגשם, השיער המאפיר על ראשי האנשים ועוד...

פעימת החיים של האדם לא היתה שונה מפעימת החיים של צמח. הכל היה חלק ממחזוריות אחת גדולה ואינסופית. יש כאלו שיאמרו מעגל, הווה אומר. הכל חוזר על עצמו, סובב במעגל אינסופי ויש כאלו שיאמרו ספירלה, הכל סובב אבל יש איזושהי תנועה לינארית בתוך הסיבוב.

מעגל הפיריון של האשה סבב גם הוא סביב הירח. הוא סונכרן על ידי הלבנה דרך השפעתה על הגאות והשפל- על נוזלי הגוף ועל ההורמונים ודרך השפעת האור שלה. ההורמונים המופרשים מושפעים גם על ידי הפרשת המלטונין. לפני המצאת התאורה המלאכותית בזמן מולד הירח היה חושך מוחלט- אז הנשים דיממו את דם הוסת ובימי הלילה המוארים על ידי אורה הכסוף של הלבנה היה זמן הביוץ.

נשים גם מסונכרנות זו לזו ע"י פרומונים שמופרשים בזיעה. לכן אמהות ובנות, שותפות לדירה או חברות טובות מקבלות וסת באותו הזמן.

נחזור רגע ללבנה.

הלבנה, רגע לפני הולדתה, חשוכה ואפלה. אלו הם רגעים של חושך. הזמן בו כל השדים מזדחלים להם מתת המודע שלנו. זהו זמן של התכנסות. ואלו בדיוק הימים שלפני הגעת הוסת. ימים בהן הנשים חשות ברצון עז להתכנס, מתמודדות עם כל הפחדים, הכעסים והתסכולים שעולים וצפים מתת המודע שלנו.

הלבנה, במלאותה, מקרינה אור אדיר, כולה עגולה ושלמה. כך הנשים בזמן הביוץ, מלאות אור, אנרגיה, תנופת עשייה, יצירתיות מתפרצת.

לצערי, רובנו למדנו לנתק את החיבור הטבעי הזה ושכחנו כיצד לכבד ואפילו להשתמש בתנודות הפנימיות האלו.

מתוך העבודה העמוקה שעשיתי ועדיין עושה עם מחזור הפוריות שלי אני חשה צורך, ואפילו דחף להעביר לכמה שיותר נשים את הידע שנפתח דרך המסע שלי.

לכן החלטתי, פעם בחודש, בזמן הלבנה המלאה, לקיים מעגלי היזכרות ולמידה לנשים במקומות שונים בארץ.

במעגל נלמד ונזכר כיצד לכבד את המחזוריות הטבעית שלנו.

במעגל נלמד להשתמש באופן פעיל במחזוריות המופלאה שלנו הנשים.

במעגל נעבור מסע עמוק של הזכרות בעצמה שיש במתנה שזכינו בה כנשים.

bottom of page