Galya Ravits Karpol

מה לנו וללבנה

Updated: Dec 6, 2021

קודם כל, כמה עובדות על הלבנה (ובהמשך הפוסט התייחסות ברמות אחרות- אנרגטית, קוסמית ונשית):

1. היא נוצרה לפני מיליארדי שנים כאשר מערכת השמש הייתה בתקופת היווצרותה, ועצם שנקרא תיאה בגודלו של מאדים התנגש בכדור הארץ המתהווה. שברים מן הפגיעה נזרקו לחלל, התמזגו, ויצרו את הלבנה.

2. הלבנה מתרחקת מכדור הארץ בקצב ממוצע של 3.8 ס"מ בשנה. הלבנה משלימה הקפה שלמה סביב כדור הארץ כל כ-27.3 יום. משך הזמן בין מופעי ירח זהים, לדוגמה בין מולד ירח אחד למשנהו, הוא כ-29.5 יום.

הלבנה חוזרת לתחילת מסלולה לאחר 13 ירחים.

3. העובדה כי לכדור הארץ יש ירח אחד וגדול, תורמת ליציבות תנאי האקלים. קיומו של ירח יחיד, בניגוד למרבית כוכבי הלכת האחרים שלהם מספר ירחים, מונע התנהגות כאוטית שאופיינית לבעיה תלת או רב-גופית בפיזיקה. גודלו של הירח תורם ליציבות יחסית של נטיית ציר הסיבוב של כדור הארץ ביחס למישור המלקה, ובכך מקבע את עונות השנה ומונע שינויים גדולים בנטיית ציר הארץ, שיביאו למזג אוויר קיצוני והרסני. אקלים יציב מקל על הישרדות אורגניזמים חיים.

ועכשיו כמה התייחסויות שלי ללבנה:

כשמבינים את הדרך בה נוצרה הלבנה- ממיזוג של כדור הארץ ותיאה, אפשר להבין שהלבנה היא מיזוג של אדמה ושמיים. וגם כמיהה לאחדות. המילה כיסופים מקורה במילה כסף- אוד הירח. זו הכמיהה הזו שדברתי עליה- לאחדות.

אם נתייחס לכדור הארץ כאל הילד, השמש היא האבא של הילד הזה, נותנת אנרגיה וחיים. הלבנה היא האמא של כדור הארץ, שומרת על הציר שלו, מגוננת עליו, שומרת על יציבותו. וכמובן משפיעה על המים- גוף רגש.

ומה לנו וללבנה?

מעבר לעובדה שהלבנה משפיעה באופן ישיר על המים בכדור הארץ ולכן על גופינו (שעשוי מ 75% אחוז מים), הלבנה מאפשרת לנו עבודה תהליכית משמעותית.

כשאנחנו מסנכרנים עצמנו עם הלבנה והפאזות שלה (נולדת, מתמלאת, מלאה ומתרוקנת) אנחנו בעצם מתחברים למחזוריות. כאנשים החיים בעולם לינארי (זמן הוא מושג לינארי כמובן) קשה לנו להתבונן וליישם מחזוריות בחיינו. המחזוריות בטבע- 4 העונות למשל- קיימת גם בנו. כל ילד בן 5 יודע שיש חורף, אביב, קיץ וסתיו וחוזר חלילה. האם לימדו אותנו שגם בנו קיימת המחזוריות הזו, הקיימת בכל דבר חי על פני הכדור המופלא שאנחנו חיים עליו? האם לימדו אותנו בבית הספר שיש לנו "תקופות" או עונות פנימיות? האם לימדו אותנו שהנשים מסונכרנות עם הפאזות של הלבנה וחוות כל חודש חורף פנימי, ואז אביב, קיץ וסתיו ושוב חורף.. (לכן אולי אנו נחשבות עם מצבי רוח)? האם לימדו אותנו שהגברים מסונכרנים עם השמש? ושיש להם מחזוריות שנתית ברורה?

כשנקבל את מלא העומק והמשמעויות של העובדה שיש לנו עונות פנימיות נוכל ללמוד לעבוד אתן. וגם לא להתרגש מהן. כי הן חולפות. כמו שגם בחורף הכי ארוך וגשום אנחנו יודעים שהאביב יגיע.

כשאנחנו עוקבים אחר המחזוריות הפנימית העונתית שלנו ולומדים לעבוד אתה, להשתמש בה אנחנו מרוויחים כלי אדיר עבור הגדילה שלנו.

כשאנו מבינים שהמחזוריות הזו היא קולקטיבית, אנו לומדים לכבד ולהכיל מחזוריות של אחרים.

ואו , יש לי עוד הרבה מה לומר בנושא..אבל אולי בהמשך..

מילים מילים מילים..פשוט צאו החוצה והתבוננו בלבנה המשתנה בכל ערב ותבינו כמה דברים על עצמיכם ועל היקום בכלל :-)

אם את רוצה להעמיק את הקשר שלך למחזוריות הפנימית ולמחזוריות הלבנה את מוזמת להצטרף למחזור אוקטובר של סדנת האונליין "הלבנה והמחזוריות הנשית".

נפגש בזום לאונלייב בימי ראשון של חודש אוקטובר (4 מפגשים) בשעות 20:30-22:30 ונלמד על פאזות הלבנה, ההשפעה שלהן עלינו והקשר למחזוריות הנשית.
 
העלות (המצחיקה והחד פעמית) היא של 280 ש"ח לארבעת המפגשים. ונותרו 3 מקומות!!!

מוזמנת להרשם טלפונית אצלי 054-4316157 או בטופס בתחתית העמוד של הסדנה.

חיבוק,

גליה